Saturday, August 6, 2011

ayam goreng kari:)

kenape kari??sebab aku suke kari!:) seyes resepi ni sangat lah sedap.. memang xrugi try.. erm.. tapi aku wat xde la lawo ayam nye.. coz gune minyak yg dah gune lame,so ayam tu jadi cam xanggun sangat la.. ni die..

nmpak tak aym tu?sebenarnye lagi sedap kalau mkn dengan kuah kari...! n sebenarnye aku xgune serai n halia pon,coz xde mende mende tu,tapi still sedap jugak,erm xde la super sedap,tapi okay la~

bahan bahan:

1 ekor ayam
3 sudu besar rempah kari(aku rase lagi byk lagi sedap:P)
3 sudu besar cili mesin
1 sb serbuk kunyit
3 sb tepung goreng ayam( aku gune tepung gandum je,tapi ade orang salut ayam tu ngan telur dulu pastu baru gaul ngan tepung.whatever la,asal bahagie.haha)
3 ulas bawang merah,2 ulas garlic,6 inci halia,3 batang serai(blend sekali)
garam

cara masak:

-masukkan semua bahan kecuali tepung..gaulkan & perap ngan ayam.. lagi lame lagi bagus..3-4 jam ikut la.. tapi aku perap setengah jam je..haha:P

-after dah boring perap,gaul ngan tepung,n goreng,siap!simple kan..n sedap makan panas2;)

***aku rase kan kalu letak serbuk cili cket mesti lagi sedap,cz lagi pedas kan..kan..:)


*macam mak mak je rase,haha! ni resepi utk sekor.. klu nk wat beberape ketul je.. as in org bujang cam aku ni.. agak agak sendiri je lah ye.. ikut naluri kebujangan tu,insyaAllah sedap...:))!

No comments: