Friday, May 20, 2011

daging black pepper version student yg baru je nak belajar masak:P:P

daging potong nipis..erm agak la nak wat bayak mane..haha.. xreti nak agak agak

perap ngan madu satu sudu + sos tiram 3 sudu + lada hitam serbuk *ikut ske banyak mane;)*
::perap selame sejam.. lagi lame lagi bagus,, skema terus ayat.hahha!

ni bahan bahan lain: garlic 2 ulas(tumbuk la bagi hancur),capsicum merah ngan hijau..halia 1 inci(tumbuk jugak;)).. 
tumis garlic dan halia sampai kuning n wangi..

masukkan daging perap tadi:)

masukkan air,ikut suke la nak wat cair ke pekat..cili hijau n sedikit susu:) n garam jangan lupe..

lastly capsicum! then kire kire dah empuk dgg tu,.. siap la tu:p

done! senang kan masak.. cincai cincai jek.. erk capsicum tu nmpak layu, cz aku letak awl sgt kot,, xpe next try make it perfect ye azira!:)

masuk perut laaaa...dah kenyang:D!tapi kan dgg black pepper ni terlebih pedas cz aku letak 4 sudu besar black pepper kot:p.. kesian housemate aku.,hahha,, sorry la ye.. saye suke pedas:)!

2 comments:

نورول اشيکين said...

wah, bgus3...duk jaoh still masak ag...mu mmg suke sgt pedas pun,dri dulu ag...
tringt aku tom yam mse kt mtrx, sbb teliur tgk mu mkn, aku g la beli..sudu je mkn,ngis dah...xthn,pedas ngat!

bluesky said...

hahaha! mmg ske mkn pds..sian ke mu shikin:P